Tjänster

Samtal genom tolk kan ske på olika sätt. Nedan kan du läsa om de tjänster förbundet erbjuder, dygnet runt och årets alla dagar.

Telefontolkning

Tolkning sker via telefon. Vid akuta behov tillsätts tolk normalt inom fem minuter.

Skärmtolkning

Tolkning sker via ljud och bild i valfri digital mötestjänst, t.ex. Microsoft Teams, Google Meet, VGRs tjänst Vård och hälsa m.fl.

Platstolkning

Tolkning sker fysiskt på plats hos kund.

Meddelandeservice

Ett kortare meddelande förmedlas via telefon. Mottagaren kan inte besvara meddelandet.

Specialuppdrag

Tolkning som kräver förberedelse i olika grad, kunskaper inom ett specialområde eller en specifik tolkteknik kan vara ett specialuppdrag. Specialuppdrag planeras i samråd med kund. Beställning sker via telefon.

 

Vid frågor

Kontakta oss om du har frågor kring tjänsterna eller om du är osäker på vilken typ av tolkning som passar ditt samtal bäst.

Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 2 augusti 2023