Så här tycker våra kunder
Tolkförmedling Väst har målsättningen att leverera högkvalitativa tolktjänster som uppfyller kundernas behov och förväntningar.
Nöjd-Kund-Index (NKI) är ett viktigt verktyg som vi använder oss av för att följa upp och förbättra verksamheten. Varje år får förbundets kunder svara på frågor om hur de upplever våra tjänster. Resultaten sammanställs i en poängskala från 0 till 100, över 70 anses vara bra och över 75 mycket bra.
Kundnöjdhet 2025
Kundnöjdheten har ökat från år till år och visar nu på hela 83.

Kundernas egna ord
"Ni är snabba och pålitliga."
"Allt för att det ska bli bra för mig som kund."
"Har alltid fått tolkhjälp när jag behövt, även vid kort varsel."
”Upplever att ni alltid är mycket kundvänliga och vill vårt bästa.”
"Tolkförmedling Väst har växlat upp och utvecklats det senaste året och levererar riktigt bra service och tjänster."
"Upplevde att jag tryggt kunde vila i att tolken gjorde sitt jobb."
"Behöver man tolk akut så löser ni det."