För kund
Från och med 15 maj har Tolkförmedling Väst nytt bokningssystem. För att du som kund ska kunna logga in i det nya systemet behöver du ha ditt kundnummer tillgängligt och återställa ditt lösenord.
Du har fått ett mail med ditt kundnummer. Du har även fått ett mail dagen innan driftsättning med en länk för att återställa ditt lösenord. Om du har flera kundnummer har du fått ett mail per kundnummer. Om du inte har fått ovan mail vänligen kontakta oss på 0770 813 000, kontakt@tolkformedlingvast.se eller via chatt.
Förändring gällande bokning av tolk innevarande dag:
1. För bokning av telefontolk innevarande dag och fram till kl. 08:00 nästkommande dag använd Akut tolk-funktionen i bokningssystemet.
2. För bokning av platstolk innevarande dag ring 0770 813 000 och välj knappval 1.
För tolk och översättare
Från och med 15 maj har Tolkförmedling Väst ett nytt bokningssystem. För dig som tolk innebär det en mer användarvänlig tolkportal i såväl appen som på webben.
Du har fått ett mail den 2 maj med en länk till den nya appen. Första gången måste du skapa ett nytt lösenord för att logga in. Tryck på Återställ lösenord och fyll i din mailadress samt tolknummer och följ instruktionerna. Du kan sedan logga in i både app och tolkportal.
Ditt tolknummer/översättar-ID har skickats till dig via mail.
Det nya bokningssytemet innebär förändrade arbetssätt. Du som tolk måste göra dig tillgänglig för att tilldelas uppdrag. Det finns kortare instruktionsfilmer till din hjälp.
För att kunna ladda ner den nya appen behöver du ha operativsystemversioner som är minst:
Andriod 8.0 eller senare
iOS 11.0 eller senare
Det är även möjligt att ansluta till tolkportalen via webbläsaren.
Du har möjlighet att besöka kontoren för personlig hjälp från och med den 8 maj mellan kl. 08.00-17.00.