Så här tycker våra kunder

Årets Nöjd Kund Index (NKI) visar att TFV:s kunder är mycket nöjda med förbundets tjänster.

Vad innebär NKI?

NKI är ett etablerat sätt att mäta kundnöjdhet. TFV strävar alltid efter att leverera högkvalitativa tolktjänster som uppfyller kundernas behov och förväntningar. Därför är NKI en viktig del i våra verksamhetsmål.

Varje år får kunder svara på frågor om hur de upplever förbundets tjänster. Därefter sammanställs resultatet i en poängskala från 0 till 100, vilket representerar den totala kundnöjdheten. Index över 70 anses vara bra, och över index 75 mycket bra.

Resultat från årets NKI

Vi är mycket stolta över utfallet av årets kundmätning som visar på fantastiska index 80. Det betyder att TFV:s kunder är mycket nöjda med förbundets tjänster.

Så här skriver två kunder:

”Mycket trevligt bemötande och god kvalitet på tolkmöten!”

”Alltid vänligt bemötande vid telefonkontakt. Alltid lätt att få tolk "i sista stund". Tack för en välfungerande tolkenhet!!”

Bilden föreställer en blå cirkel. I cirkeln står det 80 och Nöjd Kund Index (NKI)
Skriv ut
|
Senast uppdaterad: 21 november 2023